Stuur de advertentie van de Seaward 23 door naar een vriend

Naam vriend:
E-mail vriend:
Uw naam:
Uw e-mail:
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Bericht:
Doorsturen
Contact
Seaward
 
23
 
Verkocht
BTW Betaald

Blijf op de hoogte van een prijswijziging

Stoere en snelle motorkruiser. Geschikt voor zware omstandigheden en uitgevoerd met dubbele Yanmar diesel (2 x75 PK)
De Seaward 23 is een solide loodsboot gebouwd door de Seaward werf in Cowes, waar ook de beroemde Nelson Pilot Boats gebouwd worden. De Seaward 23 is gebouwd om op volle zee, tot windkracht 6 en een golfhoogte tot 2 meter, veilig en snel te varen. Daardoor is de Seaward 23 een veel beter alternatief voor ex-zeilers dan bijvoorbeeld een ONJ Loodsboot, ofwel, zoals de Nederlandse eigenaar het verwoordt: "Een échte boot met ballen". 
 
Deze Seaward 23 is voorzien van twee onverwoestbare Yanmar inboard dieselmotoren die samen 150 pk leveren, een must voor veilig motorbootvaren op zee. De loodsboot haalt daarmee een maximale snelheid van 16 knopen en een kruissnelheid van 14 knopen. Door de krachtige motoren en het uitgekiende onderwaterschip met doorlopende kiel heeft de Seaward een opmerkelijk rustige zeegang. De open cockpit biedt veel bewegingsruimte en er zouden dankzij de kuiptent 2 extra slaapplaatsen gecreeerd kunnen worden. Binnen is er een comfortabel bed in het voorschip, een complete kombuis en een natte cel. Het schip is rijk uitgerust met o.a. kachel, koelkast, plotter et cetera.  
 
 
 
 

Algemeen

Ontwerper:
Arthur Mursell (Isle of Wight)
Werf:
Seaward Marine (UK)
Rompvorm:
Rondspant
halfglijder
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
met antislip
Ramen:
glas in aluminium
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
3,3 m
Diepgang:
70 cm
Waterverplaatsing:
2.400 kg
Besturing:
Stuurwiel
hydraulisch
Roer:
Dubbel
doorgestoken
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel

Accommodatie

Slaapplaatsen:
Vast: 2 Extra: 2
dubbel bed in voorschip
Type interieur:
Klassiek, warm
Watertank & materiaal:
100 liter Kunststof
Watersysteem:
Druksysteem
opvoerpomp (2016)
Toiletten:
1
natte cel met pomptoilet
Kooktoestel & brandstof:
Wallas diesel-keramische kookplaat (2015)
Koelkast & voeding:
40 liter Elektrisch
Vitrifrigo (2016)
Verwarming:
hete lucht Wallas (2015)

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
2
Type:
Buitenboord
Merk:
Yanmar
Model:
4JH2-TE
Vermogen:
2x 75 pk
Draaiuren:
onbekend
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
9 liter/uur
per motor bij kruissnelheid
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
35 mm schroefas met watergesmeerd lager en 3-blads schroeven met touwsnijders
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
120 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
16 knopen
Kruissnelheid:
14 knopen
Toerenteller:
Yanmar
Oliedrukmeter:
akoustisch alarm
Temperatuurmeter:
akoustisch alarm
Accu:
2 x 105 Ah (2015)
Acculader:
Victron 15A
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Suunto
Log/snelheid:
Raymarine
Dieptemeter:
Raymarine
Windmeter:
Autopilot:
Raymarine
GPS:
Furuno GP31 + Raystar 125
Radar:
Raymarine C80
Marifoon:
Icom

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
Kobra electrisch
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Bimini:
Kuiptent met uitneembare zij- en achterpanelen
Dekzeil(en):
winterdekzeil
Zwemplatform:
RVS frame met teak
Zwemtrap:
RVS

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch (2015)
Brandblusser:

Boten die u wellicht ook interesseren